befZXZRA_beskuren_edited.jpg

KUNDSERVICEUTVECKLING

Är du en kundservicechef som vill få ännu mer nöjda, lojala och köpsugna kunder, samtidigt som medarbetarna trivs och utvecklas?

Att leda och driva en kundserviceorganisation innebär ofta många utmaningar, men också möjligheter! 

Du kanske vill nå högre resultat inom kundnöjdhet, effektivitet eller försäljning, men har inte ledningsgruppen eller medarbetarna med dig.

Kanske ses din organisation som ett kostnadscenter internt, istället för ett kunskaps- och tillväxtcenter? Kanske har du en ”gnäll-kultur” bland medarbetare eller kollegor och du vet inte hur du ska vända kulturen?

Vi har nycklarna, hur:en och erfarenheterna kring att lyfta kundserviceorganisationer, både genom att nå bättre resultat och genom att höja statusen på organisationen internt. Detta leder till både nöjdare kunder och medarbetare!

Vi har skapat positiva och hållbara resultat inom många områden, som t ex:

  • Införa försäljning i kundserviceuppdraget

  • Höja statusen på kundservice internt & minska personalomsättningen

  • Skapa en förändringsresa med ny vision, målbild, mättal & uppföljningsmetoder

  • Öka kundnöjdhet, enkelhet och effektivitet med ett datadrivet arbetssätt

  • Införa en framgångskultur där framgångar, individer och team firas kopplat till rätt beteenden och kundnytta

  • Ledarskapsprogram för teamledare inklusive chefens roll & ansvar, feedback & coaching, one to one-uppföljning & teammöten  

  • Coaching: individuellt stöd till dig som är kundservicechef med fokus på dina utmaningar & mål

  • Förbättra samarbeten med andra avdelningar & få det du behöver till kundservice
     

Berätta för oss om din utmaning, så anpassar vi förslag på utveckling för dig och din organisation.  Ansvarig på Resultatbolaget för dessa frågor är Susanne de Boer. Hon har mer än 12 års erfarenhet som kundservicechef och som kundservicedirektör i både stora och små organisationer som t.ex. Tele2, mobilföretaget 3 och Dell. 

Utbildningsansvarig Susanne de Boer.

Kontakta oss

08 - 510 100 56    info(at)resultatbolaget.se 

Besöksadress: Klustret, Birger Jarlsgatan 58,  Stockholm

Vi använder cookies för att tillhandahålla de tjänster och funktioner som erbjuds på vår hemsida, och för att ge våra användare en bra upplevelse. Läs mer