SÅ HÄR LÄRDE JAG MIG ATT MÅ BRA & PRESTERA PÅ TOPP

För en tid sedan kände jag allt starkare att sättet jag arbetade på inte var hållbart. Jag har, liksom många andra, alltid varit en duktig flicka. Tagit ansvar, presterat högt och haft svårt att säga nej. Visst, jag har fått mycket gjort, men på bekostnad av mitt välbefinnande: att jag glömt bort att lyssna på mina egna behov och blivit stressad, ibland tappat lusten och även tålamodet.
 
Jag bestämde mig för att göra något åt saken, att stanna upp och hitta sätt som kunde hjälpa mig att fortsätta jobba med det jag älskar, utan att gå på för hårt. En utbildning i Mental ergonomi där jag lärde mig att jobba hjärnsmart blev räddningen. I ett onlinebaserat träningsprogram lärde jag mig att planera min arbetsdag bättre, arbeta effektivt och fokuserat och ta de livsviktiga pauserna.
 
Även nu, ett år efter utbildningen, kan jag tacksamt konstatera att resultaten sitter i, se här:

 
  • Direkt på morgonen planerar jag vad som är viktigast att få gjort, max tre saker istället för 15... Dessa börjar jag alltid med och ser till att få klara innan mindre viktiga saker får ta av min uppmärksamhet.
  • Jag har blivit grym på att fokusera och vet att det jag behöver göra blir gjort. Därför känner jag mig så mycket nöjdare och mer tillfreds, istället för att vara slutkörd och stressad i slutet av dagen.
  • Jag mediterar en stund varje dag för att träna min hjärna på att fokusera och vara närvarande. Mitt tålamod och välbefinnande är så mycket bättre, vilket även mina kollegor och min familj tackar för.


// Karin

Etiketter: prestera bättre

Kommentera gärna: